miércoles, 11 de abril de 2012

AMPLIAMOS NOVEDADES SOBRE EL GT 40 LE MANS 1968

CA18b - Ford GT40 #8 Le Mans 1968 Slot.it


The Ford GT40 is one of the most famous cars in Le Mans history, having won the 24 Hours four times in a row. In 1966 it was with the Mk II version, in 1967 with the Mk IV, in 1968 and 1969 with the first one, Mk I. The Mk I was a race car, but also a road car; the name “GT40” comes from the height from ground, which is 40 inches.


This model had a second youth since 1968; a 3-liters limit was introduced for the displacement of prototypes, thus excluding the big units of Mk II and Mk IV. The GT40 was engaged among the “Sport” cars, with a road homologation and a limit of 5 liters for displacement. The chassis was a steel semi - monocoque, the body was made of fiberglass. On the 1968 version, the rear wheels were enlarged to 14 inches.

Engine was an atmospheric V8, with 4.7 liters displacement. The Belgian Team Claude Dubois run the 1968 Le Mans 24 Hours with a Ford GT40 and the number 8; the chassis number was 1079; the owner was Jean Blaton “Beurlys”, who was also one of the drivers, together with Willy Mairesse. La Ford GT40 è una delle auto di maggior successo della storia, avendo vinto 4 volte consecutive la 24h di Le Mans, nel 1966 come Mk II, nel 1967 come Mk IV, nel 1968 e 1969 con la prima versione, la Mk I. La Mk I fu un'auto da competizione, ma anche una vettura stradale; da cui il nome di “GT40”, dove “40” sta per l'altezza dell'auto misurata in pollici.



Questo modello ebbe una seconda giovinezza a partire dal 1968, quando fu introdotto un limite di 3 litri alla cilindrata dei prototipi, escludendo le unità più grosse montate sulle Mk II ed Mk IV. La GT40 corse tra le vetture Sport con omologazione stradale e limite di cilindrata di 5 litri. Il telaio era una semi-monoscocca in acciaio, con carrozzeria in fibra di vetro. Sulla versione '68, le ruote posteriori erano state allargate a 14 pollici. Il motore era un 8 cilindri aspirato, di cilindrata 4.7 litri. Il Team belga di Claude Dubois disputò la 24 Ore di Le Mans 1968 con una Ford GT40 ed il numero 8; il telaio era il 1079, di proprietà di Jean Blaton “Beurlys”, che fu anche uno dei piloti della macchina, assieme a Willy Mairesse.

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