miércoles, 20 de agosto de 2014

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The M8D was a prototype race car, built in 1970 by McLaren Cars to compete in che Can-Am Challenge Cup.
In comparison with the former 'M8', the M8D was wider and with a lower wing, which was also braced to the chassis, as the high mounted, suspension attached wings had been banned.
Chassis was an aluminium sheet monocoque with steel bulkheads and stressed engine. Bodywork was in glass-fibre.
The engine was a Chevrolet with Lucas fuel injection, prepared by George Bolthoff; it was a 7.6 litres V8 yielding 680 Hp of maximum power. The transmission was the 4 speeds Hewland LG500.
The wheels had a 15 inches diameter, a width of 11 inches at front and 16 inches at rear.
Tracks: front 1575 mm, rear 1486 mm. Wheelbase: 2387 mm. Width: 1930 mm. Length: 4166 mm.
The overall weight was 634 kg.
The Castrol Monterey Grand Prix of Laguna Seca was the ninth and penultimate race of the 1971 Can-Am season. Vic Elford raced for Roy Woods Racing Team driving a M8D for the first time since the previous year, having driven all previous races with American Racing Associates' M8E.

La M8D era una vettura da corsa prototipo, costruita da McLaren nel 1970 per gareggiare nella Can-Am Challenge Cup.
Rispetto alle precedenti McLaren 'M8', la M8D differiva per la maggiore larghezza e per l'alettone, più basso e fissato al telaio, dopo l'abolizione delle ali alte ed installate sulle sospensioni.
Il telaio era monoscocca in lamiere d'alluminio e paratie d'acciaio, con motore portante. La carrozzeria era in fibra di vetro.
Motore Chevrolet con iniezione Lucas, preparato da George Bolthoff; era un V8 di 7.6 litri, con 680 CV di potenza. Il cambio era lo Hewland LG500, a 4 marce.
Le ruote erano di diametro 15 pollici, con larghezza di 11 pollici all'anteriore e 16 al posteriore.
Carreggiate: 1575 mm all'anteriore, 1486 al posteriore. Passo: 2387 mm. Larghezza: 1930 mm. Lunghezza: 4166 mm.
Il peso complessivo era di 634 kg.
Il Monterey Castrol Grand Prix, a Laguna Seca, era la nona e penultima gara della stagione Can-Am 1971. Vic Elford corse quella gara per il team Roy Woods Racing salendo quindi su una M8D per la prima volta quell'anno visto che le precedenti gare con il team American Racing Associates erano state disputate con una M8E.




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