miércoles, 7 de agosto de 2013

ITALIA : GRANDES NOTICIAS DESDE SLOT.IT

Lola B11/80 is a sportscar created to compete in the Lmp2 category, according to the ACO regulations.
Lola has built cars for Le Mans since 1999; even the factory MG and Aston Martin cars were designed by the English constructor. In 2008, Lola was the first to offer a Coupe design available to private teams.
Chassis monocoque and crash box are made of carbon fiber composite. The suspension scheme is push-rod on both the front and the rear axle, with springs operated via rockers. Gearbox X-track 6 speeds, operated via paddle shift. Brakes have 4 pistons AP Racing calipers and carbon vented rotors. Wheels diameter is 18 inches. Overall weight 900 kg, the minimum according to regulations.
The American team Level 5 Motorsport engaged one Lola B11/80 at the Le Mans 24 Hours 2011, with number 33. It was driven by Christophe Bouchut, Scott Tucker and Joao Barbosa.
According to the new LMP2 regulations, the engine HPD HR28TT is a stock derived unit. It's a V6, 60°, 2.8 liters displacement, twin-turbo, 4 valves per cylinders, double overhead camshaft. The maximum power is 450 HP.
Car number 33 finished third in LMP2 class.
La Lola B11/80 è un'auto da corsa prototipo rispondente al regolamento Lmp2 dell'ACO, la società che organizza la 24 Ore di Le Mans.
Il marchio inglese ha realizzato auto per questa corsa sin dal 1999, tra cui anche le vetture ufficiali di MG ed Aston Martin. Nel 2008, la Lola fu il primo prototipo per i team privati ad adottare l'abitacolo chiuso.
Il telaio monoscocca ed il crash box sono in fibra di carbonio. Le sospensioni sono a schema push-rod sia all'anteriore, sia al posteriore; come elemento elastico utilizzano molle, comandate attraverso rocker. Cambio X-track a sei marce, con comando al volante. Freni con pinze AP Racing a quattro pistoncini, dischi in carbonio ventilati. Ruote di diametro 18 pollici. Il peso è 900 kg, il minimo previsto dal regolamento.
Il team americano Level 5 Motorsport partecipò alla 24 Ore di Le Mans 2011 con la Lola B11/80 numero 33, guidata da Christophe Bouchut, Scott Tucker e Joao Barbosa.
In accordo con i nuovi regolamenti LMP2, il motore HPD HR28TT è derivato da un'unità di serie. È un V6 di 60°, di 2.8 litri, con doppio turbo, 4 valvole per cilindro, doppio albero a camme in testa. La potenza è di 450 CV.
Con questa macchina, l'equipaggio numero 33 arrivò terzo nella classifica riservata alle vetture prototipo di seconda divisione. — CA22c - Lola B11/80 #33 3rd LMP2 Le Mans 2011

No hay comentarios:

Publicar un comentario